Retourneren

Natuurlijk hopen wij dat alle artikelen uit jouw bestelling naar wens zijn. Het kan gebeuren dat een artikel niet de juiste maat is voor jou of het model of de kleur toch tegenvalt. In dergelijke gevallen kun je de bestelling retourneren: de overeenkomst herroepen.

Via deze link vragen wij jou om je retourzending binnen 14 dagen aan te melden. Aanmelden kan gemakkelijk middels je e-mailadres en bestelnummer. Een account is niet nodig! Dankzij het aanmelden maak jij kenbaar je te beroepen op het herroepingsrecht en ontvang je van ons een retouretiket tegen een gereduceerd tarief van €1,95.

Gaat jouw vraag niet over een retourzending van artikelen, maar over een defect dat je ervaart bij een artikel? Kijk dan naar de vragen op onze garantie pagina.

Veelgestelde vragen over retourneren

Hoe kan ik retourneren?

1. Verpak de artikelen in een verzenddoos of -zak (let op: verwijder het oude verzendlabel indien je de originele verpakking gebruikt).

2. Maak een verzendlabel aan. Dit kan voor €1,95 via het retourportaal. Als je op eigen kosten retourneert, plaats dan een briefje met jouw ordernummer in het pakket en maak het label aan naar het volgende adres: PassaSports Gantelstraat 14, 5145PH Waalwijk.

3. Geef het pakket af bij een pakketpunt.

4. De medewerkers van het pakketpunt versturen het pakket naar ons magazijn.

5. Binnen 10 werkdagen, ontvangen wij jouw pakket.

6. Uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst, verwerken wij je retourpakket.

7. Je ontvangt een bevestiging van ons zodra het retourpakket is verwerkt en de terugbetaling in werking is gesteld.

8. Het aankoopbedrag is terug op jouw rekening!

Bij welk pakketpunt moet ik mijn retourzending inleveren?

Als je het pakket retour hebt aangemeld via het portaal, staat er in de mail voor welke vervoerder de retourlabel is. Dit is dezelfde vervoerder als die het pakket bij jou heeft geleverd.

Kan ik mijn artikel ruilen?

Nee, helaas is het niet mogelijk om je bestelde artikelen om te ruilen naar een andere maat, kleur of artikel. Je kan in dit geval een nieuwe bestelling plaatsen met het juiste artikel en het verkeerde artikel retourneren. Na ontvangst van het retourpakket, zal er een terugbetaling in orde worden gemaakt.

Wat is jullie retourtermijn?

Op onze bestellingen is het herroepingsrecht van toepassing. Dit houdt in dat je het recht hebt om binnen een termijn van 14 dagen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het pakket fysiek in bezit krijgt. Je beroepen op het herroepingsrecht kan gemakkelijk via het retourenportaal. Een andere wijze om dit te doen is door een ondubbelzinnige verklaring te sturen per mail. Je vindt hier het voorbeeldformulier van een ondubbelzinnige verklaring.


Nadat je je retour hebt aangemeld of ons via de ondubbelzinnige verklaring hebt laten weten dat je je bestelling wilt herroepen, dient het retourpakket binnen 14 dagen opgestuurd te worden naar ons magazijn.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Na het aanmelden van je retour ontvang je van ons een retourlabel tegen de gereduceerde prijs van €1,95. Wanneer je gebruik maakt van dit label zal er €1,95 in mindering worden gebracht op de terugbetaling.


Mocht je het pakket op eigen kosten willen retourneren, kan dit natuurlijk ook. We verzoeken je dan om een briefje met het bestelnummer erop in het retourpakket bij te voegen. Dankzij dit briefje is de afzender bekend en kunnen wij de terugbetaling in werking stellen zodra we de bestelling hebben behandeld.


Je kunt het pakket dan retour zenden aan: PassaSports Gantelstraat 14, 5145PH Waalwijk.

Wat zijn jullie retourvoorwaarden?

1. Het artikel mag niet gebruikt zijn. Tijdens de herroepingsperiode van 14 dagen kun je een product binnenshuis passen om het product te beoordelen zoals dit in een fysieke winkel ook kan. Let op dat het daadwerkelijk in gebruik nemen van een artikel, anders is dan passen en beoordelen. Heb je meer gedaan dan nodig is om het artikel te beoordelen? Dan behouden wij ons het recht om hiervoor kosten in rekening te brengen.


2. Het artikel moet voorzien zijn van de originele labels. Wanneer wij een artikel retour ontvangen, moet de verpakking van het artikel en het artikel zelf voor ons verkoopbaar zijn. Indien dit niet het geval is behouden wij het recht hiervoor een bedrag in mindering te brengen op de terugbetaling.


3. Gepersonaliseerde artikelen, waarbij maatwerk speciaal voor jou als klant is toegepast, mogen niet worden geretourneerd. Het artikel is aangepast op jouw wensen en daardoor voor ons onverkoopbaar.


Uitzondering op het herroepingsrecht zijn artikelen waarvan de inhoud gemakkelijk te kopiëren is of welke uit gezondheidsbescherming niet meer verkoopbaar zijn. Denk hierbij aan giftcards en waardebonnen, sportondergoed en gebitsbeschermers.


Let op! Als je de bestelling volledig terugstuurt, maar zonder het gratis ontvangen artikel, dan zullen wij de verkoopwaarde van het gratis ontvangen artikel in mindering brengen op de terugbetaling.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Je ontvangt de waarde van de geretourneerde artikelen retour op het moment dat het pakket is verwerkt in het magazijn. Doorgaans wordt een retourpakket één week na afgifte bij het pakketpunt in ons magazijn geleverd. De verwerking volgt binnen twee weken nadat het pakket bij ons is afgeleverd.


Je kunt zelf zien wanneer het pakket bij ons is afgeleverd door de retour track & trace te controleren. Wanneer je de retour hebt aangemeld, heb je een mail ontvangen waarin je de retour track & trace kan vinden.


Wanneer je op eigen kosten hebt geretourneerd, heb je waarschijnlijk een afgiftebewijs ontvangen. Op dit bewijs staat een barcode. Als je deze barcode invult op de website van de vervoerder, kan je zien de track & trace zien.


De hoogte van de terugbetaling, hangt af van de retourzending. Als je de volledige overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten maar exclusief retourkosten van €1,95 onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.


Echter, mogen wij wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aantoont deze te hebben opgestuurd. Het aantonen van het opsturen kan middels het afgiftebewijs dat je ontvangt bij het pakketpunt.

Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?

Het bedrag wordt teruggestort op hetzelfde betaalmiddel als waar de oorspronkelijke transactie is verricht. Het bedrag wordt teruggestort door onze betalingsmaatschappij Buckaroo: Stichting Derdengelden Buckaroo.


Heb je de bestelling betaald met een giftcard? Dan kan het zijn dat die giftcard weer wordt geactiveerd. Wanneer de giftcard een nieuwe waarde krijgt, bijvoorbeeld doordat je niet alle artikelen hebt geretourneerd, dan ontvang je van ons een nieuwe giftcard in de mail.

Is aanmelden verplicht?

Het aanmelden van je retourzending is niet verplicht, maar wel handig! Door de retour aan te melden, ontvang je een track & trace per mail om de retourzending te traceren. Zo kan jij zelf zien wanneer wij de retourzending verwachten te verwerken.


Je kunt de bestelling ook herroepen door een ondubbelzinnige verklaring per mail te sturen naar onze customer service. Hier vind je een voorbeeldformulier.

Kan ik een webshop aankoop retourneren in de winkel?

Jazeker, om een aankoop in de winkel te retourneren is het belangrijk om je bestelnummer mee te nemen. Wanneer je via IDEAL hebt betaald, kunnen wij in de winkel de retour verwerken. Wanneer je voor een ander betaalmiddel hebt gekozen, stuurt onze winkel jouw bestelling retour aan het magazijn. Uiteraard betaal je hiervoor geen retourkosten.

Kan ik een aankoop uit de winkel retour sturen naar het magazijn?

Een aankoop uit de winkel kan je opsturen naar het magazijn, maar je kunt deze niet online retour aanmelden. We verzoeken je om contact op te nemen met onze customer service, stuur hierbij de kassabon mee. Zij sturen je retourinstructies toe. Let erop dat er €1,95 retourkosten worden gerekend voor het retourlabel.

 

Niet het antwoord op je vraag gevonden? Neem contact op met onze customer service.